Wieczory Muzyczne u św. Andrzeja Boboli
19 Sierpnia 2013, godz 19:00
Sopot, ul. Powstańców Warszawy 15
Monika Cichocka (sopran) – Małgorzata Skorupa (skrzypce) – Maciej Sobczak (skrzypce) – Witosława Frankowska (organy)
Program
Stanisław Sylwester Szarzyński – Jesu, spes mea na sopran, dwoje skrzypiec i basso continuo
Johann Sebastian Bach – Aria Schweigt ihr Flöten, schweigt ihr Töne z kantaty O~holder Tag, erwünschte Zeit (BWV 210)
Johann Sebastian Bach – Koncert podwójny d-moll
Witosława Frankowska – Dwie pieśni kaszubskie (W sztëczku chleba -- sł. Jan Walkusz, Matkò Bòlesnô -- sł. Bernard Sychta)
Archangelo Corelli – Sonata na skrzypce i basso continuo
Johann Sebastian Bach – Recytatyw i aria Meine Seele sei vergnügt z kantaty Ich bin in mir vergnügt (BWV 204)
Johann Sebastian Bach – Aria Schafe können sicher weiden z kantaty Was mir behagt, ist nur die muntre Jagd (BWV 208)
Monika Cichocka -- studentka I roku studiów magisterskich w klasie śpiewu ad. dr Alicji Rumianowskiej oraz II roku na studiach magisterskich Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie fortepianu prof. Bogdana Kułakowskiego. W 2008 roku ukończyła PSM I i II st. im. Fryderyka Chopina w Olsztynie w klasie fortepianu pani Marzeny Bieńkuńskiej i klasie śpiewu pani Izabeli Stefańskiej. Ukończyła również I st. w klasie skrzypiec pani Anny Mrachacz. Jako pianistka z powodzeniem brała udział w wielu konkursach oraz koncertowała w kraju oraz we Francji i Rosji. Brała udział w licznych mistrzowskich kursach pianistycznych m.in. u P. Eichera, O. Rapity, V. Slobodiana, A. Tatarskiego, S. Kutrzeby i M. Szczepańskiego. W latach 2006--2011 śpiewała w Olsztyńskim Kameralnym Chórze Collegium Musicum. Brała udział w wykonaniu takich dzieł jak Msza h-moll, Pasja wg św. Mateusza, Magnificat J.S. Bacha, Requiem G. Verdiego czy Msza C-dur, Requiem W.A. Mozarta. Jako solistka doskonaliła swoje umiejętności w mistrzowskich kursach wokalnych m.in. u prof. H. Januszewskiej, prof. R. Minkiewicza, prof. I. Kłosińskiej oraz czynnie brała udział w Seminariach Barokowych prowadzonych przez prof. Paula Esswooda. Od 2012 roku pracuje jako pedagog fortepianu i akompaniator w Szkole Muzycznej I i II stopnia w Gdyni. Jej debiut operowy to partia Amora w studenckim spektaklu operowym Orfeusz i Eurydyka Ch.W. Glucka w marcu 2013 roku.
Witosława Frankowska – muzyk-kameralista, kompozytorka. Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Kompozycji i Teorii Muzyki AM w Gdańsku, w 2013 roku doktoryzowała się w Instytucie Sztuki PAN w Warszawie w dziedzinie muzykologii. Już podczas studiów zainteresowała się realizacją basso continuo na klawesynie i organach doskonaląc swe umiejętności w klasie muzyki dawnej, prowadzonej przez Ewę Stąporek-Pospiech. W latach 1982--1990 uczestniczyła w nagraniach muzyki starego Gdańska w Polsce i za granicą. Brała również udział w krajowych i międzynarodowych kursach interpretacji muzyki dawnej (Wilanów 1992--1994, Bad Lauchstädt 1994). Od 1993 związana jako wykładowca z Wydziałem Wokalno-Aktorskim w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia przygotowujące młodych śpiewaków do praktycznej realizacji repertuaru barokowego. Jako ceniony realizator basso continuo koncertowała w całej Europie i USA; od 1994 współpracuje z Polską Filharmonią Kameralną, Polskim Chórem Kameralnym. Obok muzyki dawnej szczególnym zainteresowaniem darzy literaturę i szeroko pojętą kulturę muzyczną Kaszub. Jest autorką większości haseł w leksykonie Muzyka Kaszub (Gdańsk, 2005), przygotowała kilkadziesiąt koncertów poświęconych muzyce ludowej i regionalnej, głównie w Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie, z którym ściśle współpracuje. Dokonała szeregu nagrań dla radia i telewizji, przygotowała do wydania płyty Mòrze (2004), Ptôszkòwie na lëpie (2006). Laureatka Medalu Stolema (2006).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz